Kvalitative og Kvantitative markedsundersøkelser

Home / Kvalitative og Kvantitative markedsundersøkelser

Først og fremst forskning kan være klart utmerker seg som Kvalitativ Forskning genererer ikke-numeriske data mens Kvalitativ Forskning fokuserer mer på å telle og kategorisere funksjoner.

Kvalitative fokuserer hovedsakelig på muntlige data snarere enn målinger, samlet informasjon som er analysert i en interpretative og subjektiv måte. Den gir også innsikt i innstillingen av et problem, generere ideer og/eller hypoteser for senere setter kvantitativ forskning.

Målet med Kvalitativ forskning er å gi en helhetlig og detaljert beskrivelse av forskning mål. Kvantitative på hånden fokuserer mer på å klassifisere attributter og konstruksjon av statistiske modeller og støtte tall for å forklare hva som ble observert.

Bruk / Krav

Kvalitative modus av forskning er ideelt for tidligere faser av forskningsprosjekter, mens for den siste delen av prosjektet, Kvantitativ Forskning er sterkt anbefalt som avdekker rådende trender. Kvantitative Undersøkelser gir forskeren, og brukeren av informasjonen mer grundig analyse for å utforske noen flere funn. Det også gjør det mulig å kvantifisere data og generalisere resultatene fra et utvalg til populasjon av interesse.

Innsamling Av Data

I tilfelle av Kvalitativ Forskning forsker forbereder et lite antall av ikke-representative tilfeller, mens i tilfelle av Kvantitativ Forskning er det stort fungerer som det antall saker som representerer befolkningen og tilfeldig utvalgte respondenter. Datainnsamling skjer gjennom dyptgående intervjuer, strukturerte og ikke-strukturerte intervjuer, fokusgrupper, fortellinger, innhold eller dokumentar analyse og deltakende observasjon.

Kvantitative gjør bruk av verktøy, som for eksempel spørreskjema, online spørreundersøkelser, på gaten eller telefon intervjuer, undersøkelser og annet utstyr for å samle numerisk eller målbare data.

Data-Analyse

Kvalitativ Forskning er vanligvis ikke-statistisk analyse, og i tilfelle av Kvantitativ Forskning Statistiske data er vanligvis i form av tabeller.

Produksjon av data i en Kvalitativ Forskning er i form av ord fra intervjuer og bilder / videoer eller objekter, for eksempel gjenstander. Hvis du gjennomfører en Kvalitativ Forskning hva som vil mest sannsynlig dukke opp i diskusjonen er tallene i form av grafer.

Konklusjon

Kvalitativ Forskning er utforskende eller undersøkende i naturen selv om funnene ikke kan brukes til å gjøre generaliseringer om målgrupper interesse. Derfor kan man ikke utvikle en innledende forståelse for videre beslutninger. Imidlertid, Kvantitativ Forskning kan brukes til å anbefale den endelige løpet av handlingen.

“Hvilken metode skal brukes?”

Mål av de to metodene, og har allerede vært diskutert ovenfor. Derfor, hvis studiet har som mål å finne ut svar på en henvendelse gjennom numeriske bevis da må man velge for Kvantitativ Forskning. Imidlertid, hvis du er i ditt studium du ønsker å forklare nærmere hvorfor denne hendelsen skjedde, så bør du gjøre bruk av Kvalitativ Forskning.

Noen studier gjøre bruk av både Kvalitativ og Kvantitativ Forskning, hvor begge de ovennevnte årsaker må fastsettes.